Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Strategia komunikacji marki – jak przyciągnąć wybraną grupę klientów
Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji.
Komunikacja produktowa dawno przestała być wystarczająca w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Uwagę klientów zwracają korzyści osobiste i społeczne, będące wyróżnikami marki, a cechy fizyczne produktu służą głównie racjonalizacji zakupu. Decyzja zakupowa jest podejmowana emocjonalnie, w oparciu o wartości jakimi kieruje się klient. Opracowanie strategii komunikacji pozwoli z dużo większą łatwością zbudować i zachować rozpoznawalny, różniący się istotnie od wizerunku konkurencji i korespondujący z wartościami jakimi kierują się klienci, spójny wizerunek marki (nie tylko branding!) – bez względu na specyfikę kanału komunikacji i narzędzi, których używamy.
Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe
Czas trwania: 1 dzień
PROGRAM:
I. Podstawy strategii pozycjonowania marki
- Określanie grupy docelowej i identyfikacja potrzeb klientów.
- Tworzenie persony zakupowej.
- Definiowanie kluczowych wyróżników marki (USP) i ich rola w pozycjonowaniu.
II. Strategia komunikacji marki
- Tworzenie spójnej i przekonującej komunikacji – język, ton i styl marki.
- Wyznaczenie celów komunikacyjnych skorelowanych z celami marketingowymi i głównego przekazu komunikacyjnego.
- Określenie działań marki uwiarygadniających jej wizerunek w oczach klientów.
- Wyszczególnienie wskazówek i ograniczeń do stosowania w komunikacji.
III. Warsztat praktyczny: Opracowanie strategii komunikacji marki
Powiązane:
Projektowanie innowacji w biznesie metodą Design Thinking.
Pomysł na biznes czyli tworzenie modelu biznesowego.
Pozycjonowanie marki – strategia rynkowa przedsiębiorstwa lub organizacji.
Zarządzanie doświadczeniem klientów – customer experience management.