Pomysł na biznes czyli tworzenie modelu biznesowego.

Dla kogo?

Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji.

Współczesny rynek wymaga od przedsiębiorców, bez względu na wielkość ich firmy, nie tylko unikalnych pomysłów, o które dziś coraz trudniej, ale także solidnego planu ich realizacji. Pomysł, nawet najlepszy, to dopiero początek – kluczem do sukcesu jest stworzenie skutecznego modelu biznesowego, który przekształci koncepcję w działający i dochodowy biznes. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z praktycznymi narzędziami, które pomogą w analizie i zaprojektowaniu modelu, koncentrować się tu będziemy głównie na aspektach strategicznych, takich jak propozycja wartości czy segmenty klientów, bo to one decydują o atrakcyjności pomysłu budując pozycjonowanie marki. Z nich też wynikają sposoby budowania relacji i dystrybucji, dobór kluczowych partnerów i zasobów. Szkolenie pozwoli Ci więc stworzyć wyjątkowy pomysł, do którego pozostanie już tylko przygotować biznesplan i… wdrożyć!

Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe

Czas trwania: 1 – 2 dni, w zależności od poziomu zaawansowania uczestników oraz ilości ćwiczeń praktycznych.

 

PROGRAM

I. Wprowadzenie do Modelu Biznesowego

  • Czym jest model biznesowy i z jakich elementów się składa?
  • Znaczenie modelu biznesowego dla sukcesu firmy.
  • Przykłady różnych modeli biznesowych.

II. Analiza Segmentów Klientów – metody identyfikacji grup docelowych.

  • Określanie potrzeb, problemów i oczekiwań klientów.
  • Tworzenie person klienta i mapowanie ścieżki klienta.

III. Tworzenie Propozycji Wartości – znaczenie wartości oferowanej klientowi i jej przełożenie na marżowość, tworzenie przewagi konkurencyjnej.

  • Co to jest propozycja wartości?
  • Techniki identyfikacji unikalnej wartości.
  • Dopasowanie propozycji wartości do poszczególnych segmentów klientów.

IV. Kanały Dystrybucji i Relacje z Klientami – strategie docierania do klientów i budowania trwałych relacji.

  • Różne rodzaje kanałów dystrybucji i ich znaczenie.
  • Strategie budowania i utrzymywania relacji z klientami.
  • Przykłady efektywnych kanałów i relacji.

V. Kluczowe Zasoby, Działania i Partnerzy – co będzie niezbędne do realizacji propozycji wartości oraz kluczowych działań?

  • Identyfikacja zasobów i planowanie działań kluczowych dla realizacji oferty.
  • Przykłady kluczowych działań i zasobów.
  • Typy partnerstw biznesowych i korzyści wynikające z posiadania partnerów.
  • Przykłady strategicznych partnerstw.

VI. Strumienie Przychodów i Struktura kosztów – informacje ogólne.

  • Modele wyceniania produktów/usług i modele generowania przychodów.
  • Kategorie kosztów i ich optymalizacja.

VII. Podsumowanie i sesja Q&A, wskazówki na przyszłość i plan dalszych kroków.

 

Powiązane:

Projektowanie innowacji w biznesie metodą Design Thinking.

Pozycjonowanie marki – strategia rynkowa przedsiębiorstwa lub organizacji.

Strategia komunikacji marki – jak przyciągnąć wybraną grupę klientów.

Zarządzanie doświadczeniem klientów – customer experience management.

Projektowanie pozytywnych doświadczeń klienta z wykorzystaniem mapy podróży zakupowej (Customer Journey Map).

Diagnoza potrzeb i motywacji klientów – badania, które (prawie) każda firma może przeprowadzić samodzielnie.

Tworzenie biznes planu na otwarcie i rozwój działalności.

Skontaktuj się

lub wyślij do nas wiadomość:

    * = pole wymagane





    kontakt dotacje