Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Pomysł na biznes czyli tworzenie modelu biznesowego.
Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji.
Współczesny rynek wymaga od przedsiębiorców, bez względu na wielkość ich firmy, nie tylko unikalnych pomysłów, o które dziś coraz trudniej, ale także solidnego planu ich realizacji. Pomysł, nawet najlepszy, to dopiero początek – kluczem do sukcesu jest stworzenie skutecznego modelu biznesowego, który przekształci koncepcję w działający i dochodowy biznes. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z praktycznymi narzędziami, które pomogą w analizie i zaprojektowaniu modelu, koncentrować się tu będziemy głównie na aspektach strategicznych, takich jak propozycja wartości czy segmenty klientów, bo to one decydują o atrakcyjności pomysłu budując pozycjonowanie marki. Z nich też wynikają sposoby budowania relacji i dystrybucji, dobór kluczowych partnerów i zasobów. Szkolenie pozwoli Ci więc stworzyć wyjątkowy pomysł, do którego pozostanie już tylko przygotować biznesplan i… wdrożyć!
Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe
Czas trwania: 1 – 2 dni, w zależności od poziomu zaawansowania uczestników oraz ilości ćwiczeń praktycznych.
PROGRAM
I. Wprowadzenie do Modelu Biznesowego
- Czym jest model biznesowy i z jakich elementów się składa?
- Znaczenie modelu biznesowego dla sukcesu firmy.
- Przykłady różnych modeli biznesowych.
II. Analiza Segmentów Klientów – metody identyfikacji grup docelowych.
- Określanie potrzeb, problemów i oczekiwań klientów.
- Tworzenie person klienta i mapowanie ścieżki klienta.
III. Tworzenie Propozycji Wartości – znaczenie wartości oferowanej klientowi i jej przełożenie na marżowość, tworzenie przewagi konkurencyjnej.
- Co to jest propozycja wartości?
- Techniki identyfikacji unikalnej wartości.
- Dopasowanie propozycji wartości do poszczególnych segmentów klientów.
IV. Kanały Dystrybucji i Relacje z Klientami – strategie docierania do klientów i budowania trwałych relacji.
- Różne rodzaje kanałów dystrybucji i ich znaczenie.
- Strategie budowania i utrzymywania relacji z klientami.
- Przykłady efektywnych kanałów i relacji.
V. Kluczowe Zasoby, Działania i Partnerzy – co będzie niezbędne do realizacji propozycji wartości oraz kluczowych działań?
- Identyfikacja zasobów i planowanie działań kluczowych dla realizacji oferty.
- Przykłady kluczowych działań i zasobów.
- Typy partnerstw biznesowych i korzyści wynikające z posiadania partnerów.
- Przykłady strategicznych partnerstw.
VI. Strumienie Przychodów i Struktura kosztów – informacje ogólne.
- Modele wyceniania produktów/usług i modele generowania przychodów.
- Kategorie kosztów i ich optymalizacja.
VII. Podsumowanie i sesja Q&A, wskazówki na przyszłość i plan dalszych kroków.
Powiązane:
Projektowanie innowacji w biznesie metodą Design Thinking.
Pozycjonowanie marki – strategia rynkowa przedsiębiorstwa lub organizacji.
Strategia komunikacji marki – jak przyciągnąć wybraną grupę klientów.
Zarządzanie doświadczeniem klientów – customer experience management.