Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Diagnoza potrzeb i motywacji klientów – badania, które (prawie) każda firma może przeprowadzić samodzielnie.
Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji.
Zrozumienie potrzeb i motywacji klientów to fundament skutecznych działań marketingowych, sprzedażowych oraz rozwoju produktów i usług. Wiele firm uważa jednak, że przeprowadzanie badań wymaga dużego budżetu oraz specjalistycznej wiedzy. W rzeczywistości istnieje wiele metod i narzędzi, które każda firma – bez względu na jej wielkość – może wdrożyć samodzielnie, aby lepiej poznać swoich klientów. Warsztat „Diagnoza potrzeb i motywacji klientów – badania, które (prawie) każda firma może przeprowadzić samodzielnie” dostarcza uczestnikom praktycznych umiejętności i wiedzy na temat prostych, ale skutecznych metod badawczych. Nauczymy, jak identyfikować kluczowe potrzeby i motywacje klientów oraz w jaki sposób wykorzystać zebrane informacje do tworzenia wartościowych produktów i komunikacji, która trafia w sedno ich oczekiwań. Podczas warsztatu omówimy najważniejsze narzędzia i techniki badawcze, takie jak ankiety, wywiady, analiza danych oraz obserwacje. Przeprowadzimy także ćwiczenia praktyczne, które pomogą uczestnikom zaplanować i zrealizować badania dostosowane do ich specyficznych potrzeb.
Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe
Czas trwania: 1 – 2 dni, w zależności od poziomu zaawansowania uczestników oraz ilości ćwiczeń praktycznych.
PROGRAM:
I. Podstawy badań potrzeb i motywacji klientów
- Dlaczego badanie potrzeb klientów jest kluczowe dla rozwoju firmy.
- Najważniejsze zasady prowadzenia badań: obiektywność, systematyczność, analiza danych.
II. Przegląd podstawowych metod badawczych
- Rodzaje badań: jakościowe i ilościowe metody badawcze
- Badania deklaratywne i projekcyjne (niedeklaratywne).
- Zalety i wady poszczególnych metod oraz wskazówki, kiedy je stosować.
III. Przygotowanie do badań klientów
- Jak prawidłowo formułować cele badawcze i pytania badawcze.
- Rozumienie potrzeb i motywacji ludzkich – jawnych i ukrytych.
- Badanie satysfakcji obecnych klientów.
- Tworzenie planu badawczego i harmonogramu działań.
IV. Przeprowadzanie badań i analiza danych
- Zasady budowania skutecznych ankiet: rodzaje pytań, struktura, język.
- Techniki prowadzenia wywiadów i rozmów, które pozwalają na uzyskanie wartościowych informacji.
- Jak interpretować wyniki badań, aby uzyskać użyteczne informacje.
V. Wdrażanie wniosków i strategii na podstawie badań
- Przekładanie wyników badań na praktyczne działania biznesowe.
- Tworzenie strategii i komunikacji marketingowej opartej na realnych potrzebach
Powiązane:
Projektowanie innowacji w biznesie metodą Design Thinking.
Pomysł na biznes czyli tworzenie modelu biznesowego.
Pozycjonowanie marki – strategia rynkowa przedsiębiorstwa lub organizacji.
Strategia komunikacji marki – jak przyciągnąć wybraną grupę klientów.
Zarządzanie doświadczeniem klientów – customer experience management.