Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Komunikacja interpersonalna, zdrowe granice, asertywność – jak lepiej komunikować się w relacjach osobistych i zawodowych.
Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji, dla osób indywidualnych chcących podnieść swoje kompetencje.
Konflikty i nieporozumienia to jedna z najczęstszych przyczyn naszego niezadowolenia w relacjach – bez względu na to, czy są to relacje osobiste czy zawodowe. Umiejętność skutecznego komunikowania się jest dziś jednym z kluczowych elementów radzenia sobie w trudnych sytuacjach, wzmacniania więzi oraz unikania zbędnych napięć. Szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej ma na celu rozwijanie umiejętności słuchania, wyrażania swoich myśli i potrzeb oraz budowania atmosfery zrozumienia i współpracy. Dzięki praktycznym warsztatom i ćwiczeniom uczestnicy zyskają wiedzę i narzędzia, które pomogą im lepiej zarządzać interakcjami, rozwiązywać konflikty i budować silniejsze, bardziej satysfakcjonujące relacje w każdym obszarze życia.
Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe
Czas trwania: 2 dni
PROGRAM:
I. Jak moja osobowość wpływa na to, jak się komunikuję i jak buduję relację? Czy mogę to zmieniać, jeśli chcę?
- Przekonania i ich wpływ na kształtowanie się osobowości.
- Emocje i potrzeby – co kryje się za naszym sposobem komunikowania się?
- Myśli – emocje – reakcje ciała – zachowania: od czego zacząć zmianę i jak ją przeprowadzić mądrze?
- Obserwacja jako baza komunikacji – uczenie się odczytywania wskazówek z zachowania, style manipulacji i komunikacja niewerbalna.
II. Style komunikacji i specjalne potrzeby komunikacyjne.
- Komunikacja z pozycji Rodzic, Dorosły i Dziecko – jak mądrze dobierać styl komunikacji do sytuacji, by wywołać pożądany efekt? Co to znaczy dostroić się do rozmówcy?
- Gry psychologiczne – w jakie gry grają ludzie w życiu osobistym i zawodowym, by uniknąć oceny, odrzucenia, poczucia winy? Czy gry nam służą?
- Rozpoznawanie intencji rozmówcy i prawidłowe reagowanie na nie. Odkrywanie specyficznych potrzeb komunikacyjnych ludzi i sposoby ich zaspakajania.
III. Stanowczo, łagodnie, bez lęku – czym jest, a czym nie jest asertywność. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i stawianie granic.
- Pomiędzy agresją, a uległością – o asertywności i o tym dlaczego tak trudno być asertywnym.
- Jak zmniejszyć dyskomfort podczas stawiania granic – jak rozwiązywać spory i konflikty szanując siebie i innych.
- Bariery komunikacyjne, czyli o tym w jaki sposób sami nieświadomie wywołujemy opór o agresję.
IV. Narzędzia komunikacji
- Zadawanie pytań jako skuteczne narzędzie wpływania na emocje, procesy poznawcze i decyzyjne.
- Techniki używane w procesie aktywnego słuchania.
- Komunikat Ja, jako podstawa komunikacji asertywnej.
Powiązane:
Budowanie odporności psychicznej i radzenie sobie ze stresem w życiu osobistym i zawodowym.
Motywacja i automotywacja – jak wprowadzać zmiany w życiu osobistym i zawodowym.
Rozwijanie poczucia własnej wartości i samowspółczucia (self-compassion).