Komunikacja interpersonalna, zdrowe granice, asertywność – jak lepiej komunikować się w relacjach osobistych i zawodowych.

Dla kogo?

Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji, dla osób indywidualnych chcących podnieść swoje kompetencje.

Konflikty i nieporozumienia to jedna z najczęstszych przyczyn naszego niezadowolenia w relacjach – bez względu na to, czy są to relacje osobiste czy zawodowe. Umiejętność skutecznego komunikowania się jest dziś jednym z kluczowych elementów radzenia sobie w trudnych sytuacjach, wzmacniania więzi oraz unikania zbędnych napięć. Szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej ma na celu rozwijanie umiejętności słuchania, wyrażania swoich myśli i potrzeb oraz budowania atmosfery zrozumienia i współpracy. Dzięki praktycznym warsztatom i ćwiczeniom uczestnicy zyskają wiedzę i narzędzia, które pomogą im lepiej zarządzać interakcjami, rozwiązywać konflikty i budować silniejsze, bardziej satysfakcjonujące relacje w każdym obszarze życia.

Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe

Czas trwania: 2 dni

 

PROGRAM:

I. Jak moja osobowość wpływa na to, jak się komunikuję i jak buduję relację? Czy mogę to zmieniać, jeśli chcę?

  • Przekonania i ich wpływ na kształtowanie się osobowości.
  • Emocje i potrzeby – co kryje się za naszym sposobem komunikowania się?
  • Myśli – emocje – reakcje ciała – zachowania: od czego zacząć zmianę i jak ją przeprowadzić mądrze?
  • Obserwacja jako baza komunikacji – uczenie się odczytywania wskazówek z zachowania, style manipulacji i komunikacja niewerbalna.

II. Style komunikacji i specjalne potrzeby komunikacyjne.

  • Komunikacja z pozycji Rodzic, Dorosły i Dziecko – jak mądrze dobierać styl komunikacji do sytuacji, by wywołać pożądany efekt? Co to znaczy dostroić się do rozmówcy?
  • Gry psychologiczne – w jakie gry grają ludzie w życiu osobistym i zawodowym, by uniknąć oceny, odrzucenia, poczucia winy? Czy gry nam służą?
  • Rozpoznawanie intencji rozmówcy i prawidłowe reagowanie na nie. Odkrywanie specyficznych potrzeb komunikacyjnych ludzi i sposoby ich zaspakajania.

III. Stanowczo, łagodnie, bez lęku – czym jest, a czym nie jest asertywność. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i stawianie granic.

  • Pomiędzy agresją, a uległością – o asertywności i o tym dlaczego tak trudno być asertywnym.
  • Jak zmniejszyć dyskomfort podczas stawiania granic – jak rozwiązywać spory i konflikty szanując siebie i innych.
  • Bariery  komunikacyjne, czyli o tym w jaki sposób sami nieświadomie wywołujemy opór o agresję.

IV. Narzędzia komunikacji

  • Zadawanie pytań jako skuteczne narzędzie wpływania na emocje, procesy poznawcze i decyzyjne.
  • Techniki używane w procesie aktywnego słuchania.
  • Komunikat Ja, jako podstawa komunikacji asertywnej.

 

Powiązane:

Budowanie odporności psychicznej i radzenie sobie ze stresem w życiu osobistym i zawodowym.

Motywacja i automotywacja – jak wprowadzać zmiany w życiu osobistym i zawodowym.

Budowanie zdrowych relacji osobistych, czyli dlaczego wchodzę trudne relacje – przekonania, wzorce, schematy, które nami kierują.

Budowanie własnego wizerunku – komunikacja werbalna i niewerbalna, autoprezentacja, pierwsze wrażenie.

Rozwijanie poczucia własnej wartości i samowspółczucia (self-compassion).

Kompetencje managerskie – budowanie mentalności lidera.

Skontaktuj się

lub wyślij do nas wiadomość:

    * = pole wymagane





    kontakt dotacje