Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Kompetencje managerskie – budowanie mentalności lidera
Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji, dla osób indywidualnych chcących podnieść swoje kompetencje.
Właściwe postawienie pierwszego i każdego kolejnego kroku w zarządzaniu jest kluczowe dla zbudowania autorytetu lidera i sukcesu na dalszych szczeblach kariery. Zmiana nie jest tylko kwestią stanowiska, ale wymaga zmiany sposobu myślenia oraz nabycia umiejętności i wiedzy, pozwalających na budowanie zaangażowania w zespole oraz osiąganie coraz lepszych wyników i efektów pracy. Uczestnictwo w szkoleniu pomoże zarówno w zdobyciu kompetencji przywódczych i managerskich, jak również w zbudowaniu postawy mentalnej, niezbędnej do skutecznego zarządzania pracą własną, podległego zespołu i całej organizacji.
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji managerskich i przywódczych poprzez:
- wzrost świadomości różnic pomiędzy rolą specjalisty a rolą managera oraz lidera
- dostarczenie i rozwój kompetencji do realizacji codziennych zadań i wyzwań managerskich
- wzrost świadomości własnego stylu zarządzania oraz jego wpływu na skuteczność podejmowanych działań kierowniczych
- nabycie umiejętności skutecznej komunikacji oraz właściwego sposobu podejścia do różnych typów zachowania pracowników i współpracowników
- rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach zawodowych
- pogłębienie wiedzy i doświadczeń prowadzenia różnego rodzaju rozmów z pracownikami
- wypracowanie skutecznych sposobów mających na celu wzrost jakości i wartości pracy zespołu.
Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe
Czas trwania: 2 dni
PROGRAM:
I. Przywództwo i rola managera
- Inspirujące przywództwo i wyzwania adeptów zarządzania
- Rola managera i lidera w organizacji
- Istotne różnice między byciem liderem a byciem „szefem”
- 5 poziomów przywództwa wg Johna C. Maxwella
- Style kierowania i ich wpływ na efektywność zespołu
- Jak zbudować autorytet przełożonego – rola „Expose szefa”
- Najczęstsze błędy popełniane przez nowych managerów i sposoby ich unikania
- Model stref zarządzania w praktyce
II. Leadership mindset – mentalność i nawyki managera
- Koncepcja osobistego przywództwa jako fundamentu zarządzania
- Odporność psychiczna na miarę prawdziwego lidera
- Autodiagnoza kluczowych kompetencji i mocnych stron
- Siatka zarządzania sobą
- „Nawyki sukcesu”, które charakteryzują skutecznych managerów
- 7 klasycznych zasad wpływu… oraz jak i kiedy wykorzystać je na swoją korzyść
- Codzienne pytania strategiczne
- Kluczowe kompetencje lidera 3.0 – łączenie skrajności
III. Techniki komunikacji, które powinien znać każdy manager
- Umiejętności komunikacji interpersonalnej kluczowe dla sukcesu zarządzania
- Rola lidera w utrzymywaniu otwartych linii komunikacyjnych w zespole
- Słowa i frazy, które mogą zniszczyć twoją wiarygodność i autorytet
- Sekret dawania krystalicznie jasnych wskazówek, zrozumianych za pierwszym razem
- Aktywne techniki słuchania, dzięki którym usłyszysz, co się naprawdę dzieje w organizacji
- Wskaźniki mówienia mocniej i pewniej podczas spotkań
- Cienie w komunikacji
IV. Organizacja pracy własnej oraz celów i zadań zespołu
- Zasady skutecznego zarządzania czasem własnym
- Piramida efektywności – jak budować efektywny zespół
- Analiza kompetencji potrzebnych do wykonania zleconych zadań
- Wykorzystanie naturalnych talentów i predyspozycji w przydziale zadań i obowiązków
- Wyznaczanie celów i priorytetów
- Planowania i organizowania pracy zespołu
- Podejmowania decyzji oraz delegowania zadań
- Narzędzia wspierające organizację pracy menedżera i zespołu
- Przeprowadzania konstruktywnej ewaluacji działań podwładnych i wspólne planowanie ich rozwoju
V. Motywowanie czy angażowanie
- Teorie motywowania – Maslow, Herzberg, McLelland , McGregor
- Motywatory materialne i pozamaterialne
- Przykłady wyników badań nad motywacją pracowników w świecie biznesu
- Budowanie zaangażowania na poziomie jednostki i zespołu
- Poziomy zaangażowania w miejscu pracy.
- Feedback – rola informacji zwrotnej w zwiększaniu zaangażowania oraz jej skuteczne modele
VI. Zarządzanie konfliktem oraz sytuacje trudne
- Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
- Postawy i style reagowania na konflikt
- Etapy procesu wychodzenia z konfliktu
- Identyfikacja najczęstszych trudnych sytuacji w pracy menedżera.
- Korygowanie postaw i zachowań niepożądanych
- Przekazywanie trudnej informacji
- Stawianie wyzwań
- Zarządzanie zmianą – radzenie sobie z oporem i pokonywanie obiekcji
Powiązane:
Budowanie odporności psychicznej i radzenie sobie ze stresem w życiu osobistym oraz zawodowym.
Motywacja i automotywacja – jak wprowadzać zmiany w życiu osobistym i zawodowym.