Kompetencje managerskie – budowanie mentalności lidera

Dla kogo?

Dla zespołów pracowniczych – firm i organizacji, dla osób indywidualnych chcących podnieść swoje kompetencje.

Właściwe postawienie pierwszego i każdego kolejnego kroku w zarządzaniu jest kluczowe dla zbudowania autorytetu lidera i sukcesu na dalszych szczeblach kariery. Zmiana nie jest tylko kwestią stanowiska, ale wymaga zmiany sposobu myślenia oraz nabycia umiejętności i wiedzy, pozwalających na budowanie zaangażowania w zespole oraz osiąganie coraz lepszych wyników i efektów pracy. Uczestnictwo w szkoleniu pomoże zarówno w zdobyciu kompetencji przywódczych i managerskich, jak również w zbudowaniu postawy mentalnej, niezbędnej do skutecznego zarządzania pracą własną, podległego zespołu i całej organizacji.

Celem szkolenia jest rozwój kompetencji managerskich i przywódczych poprzez:

  • wzrost świadomości różnic pomiędzy rolą specjalisty a rolą managera oraz lidera
  • dostarczenie i rozwój kompetencji do realizacji codziennych zadań i wyzwań managerskich
  • wzrost świadomości własnego stylu zarządzania oraz jego wpływu na skuteczność podejmowanych działań kierowniczych
  • nabycie umiejętności skutecznej komunikacji oraz właściwego sposobu podejścia do różnych typów zachowania pracowników i współpracowników
  • rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach zawodowych
  • pogłębienie wiedzy i doświadczeń prowadzenia różnego rodzaju rozmów z pracownikami
  • wypracowanie skutecznych sposobów mających na celu wzrost jakości i wartości pracy zespołu.

Metody: wykład, rozmowy i ćwiczenia warsztatowe

Czas trwania: 2 dni

 

PROGRAM:

I. Przywództwo i rola managera

  • Inspirujące przywództwo i wyzwania adeptów zarządzania
  • Rola managera i lidera w organizacji
  • Istotne różnice między byciem liderem a byciem „szefem”
  • 5 poziomów przywództwa wg Johna C. Maxwella
  • Style kierowania i ich wpływ na efektywność zespołu
  • Jak zbudować autorytet przełożonego – rola „Expose szefa”
  • Najczęstsze błędy popełniane przez nowych managerów i sposoby ich unikania
  • Model stref zarządzania w praktyce

II. Leadership mindset – mentalność i nawyki managera

  • Koncepcja osobistego przywództwa jako fundamentu zarządzania
  • Odporność psychiczna na miarę prawdziwego lidera
  • Autodiagnoza kluczowych kompetencji i mocnych stron
  • Siatka zarządzania sobą
  • „Nawyki sukcesu”, które charakteryzują skutecznych managerów
  • 7 klasycznych zasad wpływu… oraz jak i kiedy wykorzystać je na swoją korzyść
  • Codzienne pytania strategiczne
  • Kluczowe kompetencje lidera 3.0 – łączenie skrajności

III. Techniki komunikacji, które powinien znać każdy manager

  • Umiejętności komunikacji interpersonalnej kluczowe dla sukcesu zarządzania
  • Rola lidera w utrzymywaniu otwartych linii komunikacyjnych w zespole
  • Słowa i frazy, które mogą zniszczyć twoją wiarygodność i autorytet
  • Sekret dawania krystalicznie jasnych wskazówek, zrozumianych za pierwszym razem
  • Aktywne techniki słuchania, dzięki którym usłyszysz, co się naprawdę dzieje w organizacji
  • Wskaźniki mówienia mocniej i pewniej podczas spotkań
  • Cienie w komunikacji

IV. Organizacja pracy własnej oraz celów i zadań zespołu

  • Zasady skutecznego zarządzania czasem własnym
  • Piramida efektywności – jak budować efektywny zespół
  • Analiza kompetencji potrzebnych do wykonania zleconych zadań
  • Wykorzystanie naturalnych talentów i predyspozycji w przydziale zadań i obowiązków
  • Wyznaczanie celów i priorytetów
  • Planowania i organizowania pracy zespołu
  • Podejmowania decyzji oraz delegowania zadań
  • Narzędzia wspierające organizację pracy menedżera i zespołu
  • Przeprowadzania konstruktywnej ewaluacji działań podwładnych i wspólne planowanie ich rozwoju

V. Motywowanie czy angażowanie

  • Teorie motywowania – Maslow, Herzberg, McLelland , McGregor
  • Motywatory materialne i pozamaterialne
  • Przykłady wyników badań nad motywacją pracowników w świecie biznesu
  • Budowanie zaangażowania na poziomie jednostki i zespołu
  • Poziomy zaangażowania w miejscu pracy.
  • Feedback – rola informacji zwrotnej w zwiększaniu zaangażowania oraz jej skuteczne modele

VI. Zarządzanie konfliktem oraz sytuacje trudne

  • Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
  • Postawy i style reagowania na konflikt
  • Etapy procesu wychodzenia z konfliktu
  • Identyfikacja najczęstszych trudnych sytuacji w pracy menedżera.
  • Korygowanie postaw i zachowań niepożądanych
  • Przekazywanie trudnej informacji
  • Stawianie wyzwań
  • Zarządzanie zmianą – radzenie sobie z oporem i pokonywanie obiekcji

 

Powiązane:

Komunikacja interpersonalna, zdrowe granice, asertywność – jak lepiej komunikować się w relacjach osobistych i zawodowych.

Budowanie odporności psychicznej i radzenie sobie ze stresem w życiu osobistym oraz zawodowym.

Motywacja i automotywacja – jak wprowadzać zmiany w życiu osobistym i zawodowym.

Budowanie własnego wizerunku – komunikacja werbalna i niewerbalna, autoprezentacja, pierwsze wrażenie.

Trening wystąpień publicznych.

Zarządzanie różnorodnością w przedsiębiorstwie.

Skontaktuj się

lub wyślij do nas wiadomość:

    * = pole wymagane





    kontakt dotacje