Public relations w administracji publicznej

Dla kogo?

Szkolenie skierowane do pracowników instytucji publicznych, urzędników, rzeczników prasowych, specjalistów ds. komunikacji oraz osób odpowiedzialnych za budowanie wizerunku administracji publicznej.

Dobry, wiarygodny wizerunek, umiejętność dyplomatycznej, nakierowanej na odbiorcę komunikacji to podstawa w administracji publicznej. Pozwala w bezpieczny sposób zarządzać sytuacjami kryzysowymi, nie dopuszczać do eskalacji konfliktów i w odpowiedzialny sposób moderować debatą publiczną. Jej kultura jest ważnym czynnikiem budowania dojrzałej społeczności – lokalnej, regionalnej, ale i państwowej.

Metody: wykład, analiza case studies, warsztaty praktyczne, ćwiczenia z komunikacji i zarządzania kryzysowego.

Czas trwania: 2 dni

 

PROGRAM

I. Rola PR w administracji publicznej

  • Specyfika public relations w sektorze publicznym
  • Wizerunek instytucji publicznych – kluczowe elementy
  • Oczekiwania społeczne wobec administracji

II. Komunikacja z obywatelami i mediami

  • Skuteczne strategie komunikacyjne w administracji
  • Jak prowadzić przejrzystą i zrozumiałą komunikację?
  • Organizacja biura prasowego i współpraca z mediami

III. Media społecznościowe w administracji publicznej

  • Jak dostosować komunikację do różnych kanałów (Facebook, Twitter, LinkedIn)?
  • Tworzenie treści angażujących i edukacyjnych
  • Zarządzanie komentarzami i interakcjami z obywatelami

IV. Komunikacja kryzysowa i zarządzanie wizerunkiem

  • Jak reagować w sytuacjach kryzysowych?
  • Tworzenie strategii komunikacji kryzysowej
  • Case studies – przykłady skutecznego zarządzania kryzysem

V. Budowanie relacji z otoczeniem

  • Jak skutecznie prowadzić kampanie informacyjne i edukacyjne?
  • Organizacja wydarzeń publicznych i konsultacji społecznych
  • Współpraca z organizacjami pozarządowymi i biznesem

VI. Warsztaty praktyczne

  • Tworzenie strategii komunikacji dla instytucji publicznej
  • Przygotowanie komunikatu prasowego i oświadczenia w sytuacji kryzysowej
  • Symulacja konferencji prasowej i interakcji z mediami

 

Powiązane:

PR – nowoczesna komunikacja w praktyce.

Zarządzanie kryzysem wizerunkowym.

Budowanie zdrowej organizacji – relacyjne podejście do rekrutacji pracowników.

Strategia komunikacji marki – jak przyciągnąć wybraną grupę klientów.

 

Skontaktuj się

lub wyślij do nas wiadomość:

    * = pole wymagane





    kontakt dotacje