Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Public relations w administracji publicznej
Szkolenie skierowane do pracowników instytucji publicznych, urzędników, rzeczników prasowych, specjalistów ds. komunikacji oraz osób odpowiedzialnych za budowanie wizerunku administracji publicznej.
Dobry, wiarygodny wizerunek, umiejętność dyplomatycznej, nakierowanej na odbiorcę komunikacji to podstawa w administracji publicznej. Pozwala w bezpieczny sposób zarządzać sytuacjami kryzysowymi, nie dopuszczać do eskalacji konfliktów i w odpowiedzialny sposób moderować debatą publiczną. Jej kultura jest ważnym czynnikiem budowania dojrzałej społeczności – lokalnej, regionalnej, ale i państwowej.
Metody: wykład, analiza case studies, warsztaty praktyczne, ćwiczenia z komunikacji i zarządzania kryzysowego.
Czas trwania: 2 dni
PROGRAM
I. Rola PR w administracji publicznej
- Specyfika public relations w sektorze publicznym
- Wizerunek instytucji publicznych – kluczowe elementy
- Oczekiwania społeczne wobec administracji
II. Komunikacja z obywatelami i mediami
- Skuteczne strategie komunikacyjne w administracji
- Jak prowadzić przejrzystą i zrozumiałą komunikację?
- Organizacja biura prasowego i współpraca z mediami
III. Media społecznościowe w administracji publicznej
- Jak dostosować komunikację do różnych kanałów (Facebook, Twitter, LinkedIn)?
- Tworzenie treści angażujących i edukacyjnych
- Zarządzanie komentarzami i interakcjami z obywatelami
IV. Komunikacja kryzysowa i zarządzanie wizerunkiem
- Jak reagować w sytuacjach kryzysowych?
- Tworzenie strategii komunikacji kryzysowej
- Case studies – przykłady skutecznego zarządzania kryzysem
V. Budowanie relacji z otoczeniem
- Jak skutecznie prowadzić kampanie informacyjne i edukacyjne?
- Organizacja wydarzeń publicznych i konsultacji społecznych
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi i biznesem
VI. Warsztaty praktyczne
- Tworzenie strategii komunikacji dla instytucji publicznej
- Przygotowanie komunikatu prasowego i oświadczenia w sytuacji kryzysowej
- Symulacja konferencji prasowej i interakcji z mediami
Powiązane:
PR – nowoczesna komunikacja w praktyce.
Zarządzanie kryzysem wizerunkowym.
Budowanie zdrowej organizacji – relacyjne podejście do rekrutacji pracowników.
Strategia komunikacji marki – jak przyciągnąć wybraną grupę klientów.